این المنصور
آخرين مطالب

نصرالله پور استاد حوزه و دانشگاه گفت : سرمایه اصلی ازدواج پول و مسکن نیست بلکه سرمایه اصلی در ازدواج توکل به خداوند است

حجت الاسلام جواد نصر الله پور در گفتگو با خبرنگار ” ناب نیوز ” در رابطه با دلایل بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان گفت : در جوانان توقعات و فرهنگ غلطی شکل گرفته است که حتما باید مسکن داشته باشند و از نظر اقتصادی در سطح بالایی باشند تا ازدواج کنند .

سرمایه اصلی در ازدواج توکل به خداوند است

وی ادامه داد : این در حالی است که سرمایه اصلی ازدواج پول و مسکن نیست  بلکه سرمایه اصلی در ازدواج توکل به خداوند است که مردان قدیمی داشتند اما در جوانان نسل ما توکل به خدا کم است .

نصرالله پور خاطرنشان کرد : مهریه های سنگین در جامعه که بنا به دلایل مختلف آمار طلاق را بالا برده است و جوانان که این وضع را می بینند می ترسند که به طرف ازدواج روند ، از ترس اینکه منجر به طلاق شود و منجر به زندان رفتن آنها شود .

این استاد دانشگاه افزود : جهیزیه های سنگین است که در بیشتر مناطق کشور از جمله در کرمان مرسوم است که جهیزیه سنگین می برند وباعث شده ازدواج دخترها به تاخیر بیفتد .

هزینه های ازدواج سنگین و کمر شکن است

وی بیان داشت : هزینه های ازدواج سنگین و کمر شکن است ، به عنوان مثال در برخی از تالارها چند رقم غذا می دهند که تا صد هزار تومان برای هر مهمان دریافت می کنند که این هم یکی دیگر از دلایل افزایش سن ازدواج است .

این روحانی ادامه داد : سنت گذشته ما این بود است ، که در خانه پدری مراسم ازدواج برگزار می کردند و اما امروزه متاسفانه با تقلید از غربیها مراسم را در تالارها برگزار می کنند و هزینه های گزاف و سنگین دارد و می بینیم که در شهرها در هر خیابان یک تالار درست کردند و از این تالار ها سود گزاف می برند .

ازدواج جوانان ما برای یک عده نان دانی شده و محلی برای تجارت یک عده سرمایه دار  است

جواد نصرالله پور گفت : ازدواج جوانان ما برای یک عده نان دانی شده و محلی برای تجارت یک عده سرمایه دار  است.

وی افزود : با الگوهای فرهنگ غرب سبک زندگی غرب و ورود ماهواره به خانواده ها تمایل به زندگی خانوادگی زیاد نشده است که یک عده از جوانان ما زیر شبکه های ماهواره همچون فارسی وان ؛ جم تی وی زندگی مجردی را برای خود راحت تر می دانند .

این استاد دانشگاه با اشاره به بهانه ی خانم ها در ادامه تحصیل برای ازدواج نکردن گفت : گسترش اعتیاد در بین پسران ؛در بیشتر قسمتهای کشور باعث شده که دختران از ازدواج با پسرانی که معتاد هستند ترسیده و سرباز بزنند.

قبح و زشتی تجرد در سنین بالا در کشور ما ریخته است

حجت الاسلام نصرالله پور ادامه  داد : این موضوع را در مشاوره هایی که با جوانان داشتند فراوان دیدند و می گویند از کجا مطمئن باشیم که این آقا اعتیاد نداشته باشد .

وی خاطر نشان کرد : متاسفانه قبح و زشتی تجرد در سنین بالا در کشور ما ریخته است.

استاد حوزه در بیان دلایل تجرد و ضررهای ان گفت : کسی که ازدواج نکند مسئولیت پذیری اجتماعی  پیدا نمی کند و ازدواج عامل زیر بار مسئولیت رفتن است و متاسفانه زمینه انحراف جنسی و حرکت به سمت رابطهای نامشروع به جنس مخالف یا خدایی نکرده خود ارضایی و زمینه گناه پیدا می شود.

باید جوانان را به ازدواج تشویق کرد

وی ادامه داد : جوانان در سن خاصی طراوت و شادابی ازدواج را دارند و اگر سن ازدواج باشد با همسر خود به آرامش می رسد و اگر ازدواج به تاخیر افتد آن شادابی و طراوت ازدواج هدر می رود و وقتی نیازهای جنسی تامین نشود افسردگی و بداخلاقی به سمت جوانان می آید و جوانان با پدر و مادر و خانواده خود دچار مشکل می شوند.

نصرالله پور راهکارهها موجود برای افزایش  ازدواج را سیاست ها و طرح های تشویقی دانست و گفت : مثلا باید جوانان متاهل را از سربازی معاف کنیم یا دوره سربازی آنها را به حداقل برسانیم یا همان سه ماه آموزشی را بروند تا اگر نیازمند آن ها شدیم دارای آموزش باشند.

این مشاور ادامه داد : دولت باید جوانان تحصیل کرده و متاهل را در اولویت استخدام قرار دهد و فکری برای اشتغال آن ها کند همچنین باید  یکسری مسکن ایجاد کند و با اجاره های خیلی ارزان و در اختیار متاهلین قرار دهد.

وی ادامه داد : دولت می تواند وام های ازدواج را بیشتر کند و با تدبیری که رهبر انقلاب فرمودند از صندوق توسعه ملی مبلغ کلانی برای وام های ازدواج اختصاص داده شود اما سطح این وام ازدواج به حدی نیست که مشکلات اقتصادی سر راه ازدواج را از بین ببرد.

وزارت ورزش به مشکلات جوانان نیز بپردازد

این کارشناس خاطر نشان کرد : روحانیون ،اساتید ؛ صداوسیما و رسانه ها و نخبگان جامعه فرهنگ سازی کنند و فرهنگ اسلامی را در بین جوانان ترویج دهند ؛ مهریه ها و جهیزیه ها باید تعدیل شود که در این زمینه همه ارکان ها فرهنگسازی کنند.

وی افزود : وزارت فرهنگ و جوانان را دولت برای حل مشکلات جوانان و ورزش ایجاد کرده اند که بیشتر به ورزش می پردازد تا مشکلات جوانان ،امیدواریم این وزارت خانه مسئولیت خود را خوب اجرا کند تا دغدغه جوانان ما هم برطرف شود.

انتهای پیام / نورا ش

 

 

 

پایگاه خبری ناب نیوز

[ برچسب:, ] [ 15:26 ] [ حجت الاسلام جواد نصر الله پور ]
کارگاه تخصصی مهدویت

کارگاه تخصصی مهدویت،همایش مهدویت با حضور حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پور (از اساتید مرکز تخصصی مهدویت قم)در روز پنج شنبه و جمعه  ساعت ۱۸:۳۰ با حضور فعالین کانون و مشتاقان به مباحث مهدویت در محل کانون قران شهر مریانج همدان برگزار گردید.

برای دیدن تصاویر با کیفیــــــت بالا برروی تصاویر مـــــورد نظرتان کلیـــــک کنید…

1

2

[ برچسب:, ] [ 14:29 ] [ حجت الاسلام جواد نصر الله پور ]

گزارش تصويري همايش تقدير از پيرغلامان حسيني در كنگان

با همكاري اداره تبليغات اسلامي و ناحيه مقاومت سپاه كنگان، همايش تجليل از پيرغلامان اهل بيت عليهم السلام در حسينيه عاشقان ثارالله اين شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان بوشهر، همايش تقدير از پير غلامان حسيني با حضورحجج الاسلام محمود محمودي و صادق عاشوري، ائمه جمعه كنگان و سيراف، حجت الاسلام دكتر موسي احمدي نماينده مردم شهرستان هاي دير،كنگان و جم در مجلس شوراي اسلامي، تيمور يزدان شناس فرماندار كنگان، حجت الاسلام رحيم اهرمي سرپرست اداره تبليغات اسلامي، ابراهيم حق شناس فرمانده ناحيه سپاه اين شهر و مداحان و پير غلامان اهل بيت عليهم السلام شهرستان هاي دير، كنگان و جم در حسينيه عاشقان ثارالله كنگان برگزار شد.

حجت الاسلام محمودي در اين مراسم بر دانش افزايي تاكيد كرد و گفت: مداحان لازم است بر مقاتل اشراف داشته باشند.

حجت الاسلام جواد نصرالله پور روحاني اعزامي از قم در اين مراسم به بيان آسيب هاي شکلی و محتوایی مداحي ها و مجالس عزاداری اهلبیت ع پرداخت.

علي تشكري، مسئول كانون مداحان اداره كل تبليغات اسلامي استان بوشهر به عنوان يكي ديگر از سخنرانان جلسه پيرامون ساماندهي موضوعات مداحي و كار مداحان استان بوشهر سخناني بيان كرد.

اجراي نوحه خواني و پامنبري توسط گروهي از مداحان شهر هاي آبدان و جم از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود.

اهداء هديه و تقديرنامه به پيرغلامان شهرستان هاي دير كنگان و جم پايان بخش مراسمي بود كه 13 دي 91 اجرا شد.

[ برچسب:, ] [ 14:23 ] [ حجت الاسلام جواد نصر الله پور ]
1_tem5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش"رودبارما"؛به نقل از ناب نیوز؛ یک استاد حوزه و دانشگاه گفت : نماز شب یکی از عبادات خالص اولیای خدا و درس خودسازی و خلوت کردن انسان با خالق خود است . حجت الاسلام نصرالله پوربه تشریح آثار و برکات نماز شب در زندگی دنیوی و اخروی پرداخت و اظهار داشت :” صلوه الیل کفاره لما اجترح بالنهار ” نماز شب کفاره گناهان روزانسان است و او را از انجام گناه باز می دارد . وی افزود : در روایات آمده که خواندن نماز شب و سحر خیزی باعث خشنودی خدا و سنت انبیاء است و سبب دوستی ملائکه الله با انسان می شود . نصرالله پور ادامه داد : کسانی که نماز شب می خوانند و ...

به گزارش”رودبارما”؛به نقل از ناب نیوز؛ یک استاد حوزه و دانشگاه گفت : نماز شب یکی از عبادات خالص اولیای خدا و درس خودسازی و خلوت کردن انسان با خالق خود است .

حجت الاسلام نصرالله پوربه تشریح آثار و برکات نماز شب در زندگی دنیوی و اخروی پرداخت و اظهار داشت :” صلوه الیل کفاره لما اجترح بالنهار ” نماز شب کفاره گناهان روزانسان است و او را از انجام گناه باز می دارد .

وی افزود : در روایات آمده که خواندن نماز شب و سحر خیزی باعث خشنودی خدا و سنت انبیاء است و سبب دوستی ملائکه الله با انسان می شود .

نصرالله پور ادامه داد : کسانی که نماز شب می خوانند و خانه ای که در آن نماز شب خوانده می شود برای آسمان نشینان مثل ستاره می درخشند ،همانگونه که از روی زمین ستاره ها نورانی دیده می شوند برای اهل آ؛سمان نماز شب خوانها مثل ستارگان آسمان نورانی هستند و می درخشند .

وی تصریح کرد : نماز شب چراغ روشنی بخش تاریکی قبر و بر طرف کننده وحشت قبر خواهد بود .

حجت الاسلام نصرالله پور بیان داشت : نماز شب انسان را خوشرو و خوش اخلاق کرده موجب افزایش رزق و روزی می شود ، اگر کسی رزق و روزی اش کم است نماز شب بخواند ،سحر خیزی و نماز خواندن در دل شب رزق و روزی را زیاد می کند .

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد : کسیکه نماز شب می خواند پیش مردم محبوب می شود و خداوند رابطه بین او و مردم را اصلاح می کند همانگونه که در روایات داریم :” مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ “هر کس آنچه را میان او و خداست اصلاح نماید، خداوند آنچه را بین او و مردم است اصلاح کند.

وی به پند علمای بزرگ اشاره کرد و افزود : علامه قاضی طباطبایی در همان روزهای اولی که علامه محمد حسن طباطبایی صاحب تفسیر المیزان برای خواندن درس طلبگی به نجف رفته بودند ایشان را می بیند دست روی شانه وی می گذارد و می گوید : اگر دنیا را می خواهی نماز شب بخوان و اگر آخرت را می خواهی باز هم نماز شب بخوان .

جواد نصرالله پور تاکید کرد : راه رسیدن به خواسته های دنیوی و اخروی ” مادی و معنوی ” نماز شب است .

در پایان وی عوامل عدم توفیق در نماز شب خواندن را به صورت زیر عنوان کرد :

گناه: مردی به امیر المومنین گفت : من از خواندن نماز شب محرومم فرمود : تو شخصی هستی که گناهان تو را مهار کرده اند .

ضعف اراده : نماز شب اراده می خواهد ضعف اراده از مهمترین عوامل محروم ماندن از نماز شب است .

پرخوری در شب : پرخوری در شب علتی برای خواب طولانی و سنگین در شب است .

زود خوابیدن و خوردن شام سر شب : هر چه زمان خوردن شام به اول شب نزدیک تر باشد و با وقت خواب فاصله داشته باشد بهتر است .

[ برچسب:, ] [ 14:17 ] [ حجت الاسلام جواد نصر الله پور ]

یک استاد حوزه و دانشگاه در گفتگوی اختصاصی با ناب نیوز اظهار داشت : ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی از طلاق عاطفی است ، درطلاق عاطفی یا عاطفه خاموش به لحاظ قانونی زن و شوهر از هم جدا نشده اند ، کنار یکدیگر زیر یک سقف زندگی می کنند و دیگران آنها را به چشم یک خانواده می بینند .

حجت الاسلام جواد نصر الله پور افزود : طلاق عاطفی به سردی روابط بین زن و شوهر گفته می شود که زن و شوهر مثل دو غریبه ، دائم در کشمکش و جدال هستند .

وی بیان داشت : در طلاق عاطفی زوجین دارای ضعف ارتباط عاطفی هستند و نمی توانند ارتباط عاطفی و محبت آمیز با هم داشته باشند و آرام آرام تمام روابطی که می توانند زن و شوهر با هم داشته باشنداز رابطه روحی ،جسمی،عاطفی و گفتاری و کلامی  دچار مشکل می شود و کم کم باعث بی مهری در خانواده می شود .

نصرالله پور خاطرنشان کرد : ضمن طلاق عاطفی زن و شوهر هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی از هم فاصله می گیرند و به جای اینکه مشکلات خود را با  نرمی و زبان شیرین حل کنند هر کدام در خلوت خود دیگری را محکوم می کنند و محاکمه می کنند .

وی به عامل بروز این آسیب اجتماعی اشاره کرد و عنوان داشت : عاملی که باعث بروز طلاق عاطفی می شود این است که زن و شوهر یکدیگر را به خوبی نشناختند و درکی از یکدیگر ندارند  .

نصرالله پور توصیه به شناخت زوجین قبل از ازداج نسبت به یکدیگر کرد و گفت : یک بحث ریشه ای در بحث ازدواج این است که مرد ویژگیها و نیازهای زن و زن ویژگیها و نیازهای مرد را بشناسد و متاسفانه زنان و مردان جامعه شناختی از جنس مخالف ندارند و اقدام به ازدواج می کنند .

وی عواقب طلاق عاطفی را خیانت همسران دانست و تاکید کرد : طلاق عاطفی فشار روحی و روانی زیادی  را به زوجین وارد می کند که نتیجه اش افسردگی و پریشانی و اضطراب است و آرام آرام بنیاد خانواده سست می شود و خیانت همسران نسبت به هم زیاد می شود .

این استاد حوزه و دانشگاه اثرات سوء طلاق عاطفی از طلاق قانونی برای فرزندان خانواده را بیشتر دانست و افزود : مهمترین اثر و نتیجه طلاق عاطفی روی تربیت فرزندان است ، از جمله اینکه استرس و اضطراب فرزندان را زیاد می کند و باعث خشونت در آنها می شود .

نصرالله پور در ادامه گفت : وقتی پدر و مادر درگیر اختلافات خود هستند از فرزندان غافل شده و آنها از این غفلت پدر و مادر سوء استفاده می کنند  .

 

 منبع : پایگاه خبری ناب نیوز

[ برچسب:طلاق عاطفی, ] [ 14:14 ] [ حجت الاسلام جواد نصر الله پور ]

۱۱ آسیب‌ شبکه‌های ماهواره‌ای‌ متوجه خانواده‌هاست

حجت‌الاسلام جواد نصرالله‌ پور

حجت‌الاسلام جواد نصرالله‌پور کارشناس مسائل رسانه‌:

ماهواره یک رسانه قدرتمند است و به خاطر ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد همچنانکه می‌تواند در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جوامع اثر مثبت داشته باشد، برنامه‌های تخریبی و فاسدی هم  دارد و می‌تواند بر فکر و اندیشه و اعتقادات و رفتارهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، تربیتی، خانوادگی و سبک زندگی مردم اثر منفی داشته باشد و استفاده نامحدود و غیر هدفمند آن می‌تواند آثار زیانباری بر جوانان، زنان و خانواده‌ها داشته باشد.

مهمترین خطر ماهواره، بحث جهانی سازی فرهنگی است که گردانندگان امپراطوری رسانه‌ای غربی به دنبال نابود کردن حوزه فرهنگ‌های سنتی ملت‌ها و مسلط کردن سبک زندگی و فرهنگ آمریکایی بر همه مردم دنیا به نام جهانی سازی هستند.

از میان ده‌ها اثر تخریبی و آسیبی که برنامه‌های ماهواره‌ای دارد بنده به 11 مورد اشاره می‌کنم:

1- ترویج خشونت

یکی از مهمترین و آشکارترین آسیب‌های فیلم‌ها و برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و بازی‌های رایانه‌‌ای خشن غربی، افزایش خشونت در جامعه است.

همین چند وقت پیش رسانه‌ها خبری را منتشر کردند که جوانی تحت تأثیر برنامه‌های ماهواره خواهر زاده کودک خود را به قتل رساند. در برنامه‌های این شبکه‌ها صحنه‌های خشن بدون توجه به سن مخاطب نمایش داده می‌شود و مسلماً افراد چه بخواهند و چه نخواهند  این برنامه‌ها در ضمیر ناخود آگاه آنها تأثیر می‌گذارد گاهی خصوصاً در فیلمهای سه بعدی چنان هنرمندانه صحنه‌ها را ساخته‌اند که افراد انگار که آموزش خشونت می‌بینند و در صحنه‌های مشابه آن صحنه، ناخودآگاه رفتاری مشابه آن را انجام خواهند داد.

2- سست شدن بنیاد خانواده

متأسفانه ورود بدون کنترل ماهواره در خانواده‌ها را به تعبیری می‌توان ورود یک فرد نامحرم و لاابالی و دوست ناباب برای بچه‌ها و خانواده تشبیه کرد که به دنبال اختلاف بین زن و شوهر است و به ناموس او چشم طمع دارد، و دین آنها را می‌گیرد، اعتقادات آنها را ضعیف می‌کند، مرزهای حیا و غیرت را می‌شکند، حقایق سیاسی و اجتماعی را وارونه جلوه می‌دهد، وقت آنها را می‌دزد و آنها را به همدیگر بد بین می‌کند. خرید ماهواره برای منزل ورود چنین افرادی به منزل است.

مجاز شمردن خیانت زن به شوهر و عادی سازی روابط با جنس مخالف، عادی سازی روابط دختر و پسر قبل از ازدواج، زشتی‌ زدایی از حاملگی بدون روابط قانونی و ازدواج، اهانت به والدین و بی توجهی به آنها، نفوذ جادو و تلسم در زندگی؛ همه نشان می‌دهد که شبکه‌های ماهواره‌ای بطور هدفمند عفت و غیرت و روابط خانوادگی سالم را نشانه گرفته است.

3- زیاد شدن آمار دختران فراری

یکی از کارکردهای سریال‌ها و فیلم‌های پخش شده در ماهواره این است که القا می کنند که آزادی دختران در خارج از خانه است. یعنی دختران جوانی که به صورت سنتی در خانه با محدودیت‌هایی روبه رو هستند که مقداری از آن هم ضروری و لازم است، اینها را دچار حس زندانی بودن در خانه می‌کنند.

در فیلم‌ها دختران موفق را کسانی نشان می‌دهند که خارج از خانه آزاد هستند و دخترانی که داخل خانه هستند را نا موفق و افسرده نشان می‌دهند و کم کم این حالت که معمولاً هم از طرف خانوده‌ها مدیریت نمی‌شود به عقده و افسردگی منجر می‌شود و خدای ناکرده به فرار و رویگردانی جوان از خانواده کشیده می‌شود و فرزندی که از طرف خانواده جدا شد انواع آسیب‌ها و انحرافات در انتظار اوست.

4- اختلافات خانوادگی و شکستن حریم‌های خانواده

یکی دیگر از خطرهایی که سریال‌های ماهواره‌ای دارند این است که در بسیاری از این فیلم‌ها افراد با انزوا طلبی و حتی مقابله با افراد خانواده و حتی خیانت به خانواده می‌توانند به موفقیت برسند.

این فضا کم کم خانواده را به سمت بدبینی‌ها و کم اهمیت شدن نقش پدر، ایجاد اختلاف بین زوجین و دور شدن فرزندان از خانواده می‌کشاند وقتی پدر و مادری با دختر و پسر جوانشان فیلمی را می‌بینند که یک معاشقه و لو خفیف صورت می‌گیرد این مسأله پرده‌های حجاب و عفاف را از بین می‌برد و فقط خدا می‌داند که در خانواده‌هایی که قبح این مسائل بشکند چه اتفاق ناگواری می‌تواند به ‌دنبال داشته ‌باشد.

5- بد حجابی و زنان خیابانی

وقتی همه افراد خانواده بدون کنترل و محدودیت پای برنامه‌های ماهواره می‌نشینند که برای خانواده مناسب سازی نشده و بی حجابی و بی حیائی در آن موج می‌زند و هیچ حریمی در روابط زن و مرد نیست کم کم حجاب به عنوان یک ارزش تلقی نمی‌شود و زنان و دختران خانواده با کم حجابی یا بد حجابی در جامعه ظاهر می‌شوند و زمانی که کم کم بد حجابی زیاد شد و چشمان هوس باز هم با نگاهشان این روند را تشویق کردند جامعه به فضای خود نمائی برای مردان نا محرم تبدیل می‌شود و کم کم رابطه‌های دور از خانواده و زنان خیابانی و روابط پنهانی مردان و زنان متأهل زیاد می‌شود. در چند سال اخیر آرایش‌های بسیار زننده زنان متأهل و دختران جوان  که ایران را رکورد دار مصرف لوازم آرایشی بهداشتی جهان کرده است و بروز رفتارهای دوستانه و بیان کلمات دوستانه به نامحرمان در جامعه به شدت زیاد شده است.

6- تبلیغ تنوع‌طلبی و هوس‌بازی

آنچه در شبکه‌های ماهواره‌ای به ویژه شبکه من و تو و فارسی‌وان مشاهده می‌شود این است‌ که بازیگران فقط به دلیل زیبایی‌شان جلوی دوربین هستند و در تمام برنامه زیبایی‌های صورت و اندام او نمایش داده می‌شود و احساسات جنسی و شهوت مخاطب را به صورت غیر مستقیم تحریک می‌کند و مخصوصاً آقایان را تحریک می‌کند که برای تفریح و تنوع هم که شده دنبال این مسائل باشند و حتی اگر دنبال این مسائل هم نروند ذهنشان درگیر خواهد شد.

کمترین اثر این مسأله این است که روابط زن و شوهرها کمرنگ شده و رضایت جنسی از همدیگر نخواهند داشت و یک ناآرامی و نا امنی روانی و بی‌اعتمادی به همدیگر در افراد خانواده ایجاد خواهد شد و کم کم فرزندان تحت تأثیر این برنامه‌ها پدر و مادر اصیل و سنتی و مذهبی خود را بی کلاس و عقب افتاده می‌دانند و خانواده دچار بحران خواهد شد.

7- افزایش خریدهای کاذب و بی برنامه در زندگی، فاصله گرفتن از ساده زیستی و تمایل به زندگی لوکس و اشرافی

8- تبلیغات ضد دینی و ضد اسلامی

شبکه‌های متعدد در زمینه تبلیغ وهابیت تکفیری و بر علیه شیعه، ترویج مسیحیت تبشیری، ترویج مذاهب خرافی مثل شیطان پرستی و تبلیغ حزب صهیونیستی بهائیت، تبلیغ سکولاریزم و القای شخصی بودن دین، ایجاد شک و تردید حتی در مسلمات دین اسلام فعالیت می‌کنند.

9- نهادینه کردن بی‌غیرتی

یکی از ویژگی‌های مهمی که اسلام و دیگر ادیان آسمانی حتی کسانی که اهل دین‌داری نیستند برای یک مرد ارزش می‌دانند غیرت است و تقریباً همه مردان جامعه ما روی ناموس خود حساسیت دارند و ناموس یکی از ویژگی‌های آشنای فرهنگ ماست. 

یکی از موانع اصلی انحراف و یکی از سدهای محکم فرهنگی جامعه ما در برابر فساد و انحراف همین غیرت است.

اگر مردی حساسیت خود را نسبت به ناموس از دست بدهد می‌تواند زمینه ساز انحراف بشود چرا الان بعضی از مردان جامعه ما هیچ حساسیتی نسبت به آرایش و پوشش‌های زننده همسران و دختران و نوامیس خود ندارند؟

این موضوع مهمی است آیا این مردان نمی‌دانند که مردانی که از چشمان خود مراقبت نمی‌کنند چگونه و با چه نگاه لذت جویانه‌ای به ناموسشان نگاه می‌کنند؟

پس چرا با علم به این مسأله باز هم جلوگیری نمی‌کنند و شاید هم خودشان همسرشان را به  این نوع پوشش دعوت می‌کنند؟

این به خاطر ضعف غیرت است و آن ویژگی مردانه است که این ویژگی زنانه را حفظ می‌کند و غرب در شبکه‌های ماهواره‌ای به‌ ویژه در فارسی وان و من و تو به شدت بر این مسأله با حساسیت تمرکز دارد که غیرت مردان ما را ضعیف کنند چون آنها می‌دانند تا غیرت مردان باشد عفت و حیای زن لکه‌دار نمی‌شود.

10- اعتیاد به ماهواره

متأسفانه اعتیاد به ماهواره مثل اعتیاد به مواد مخدر به یکی از بیماری‌ها و بحران‌های عصر ما تبدیل شده است و ارزش‌های اخلاقی و خانوادگی را تهدید می‌کند.

11- بلوغ زود‌رس

دیدن برنامه‌‌های برخی شبکه‌های ماهواره‌‌ای موجب بلوغ زودرس بچه‌ها می‌شود. اگر فرزندان ما صحنه‌های مبتذل و رقص و صحنه‌های تحریک کننده را ببینند و شرایط ازدواج برای آنها فراهم نباشد سعی می‌کنند عطش خود را از راه دیگری فرو بنشانند کم کم زمینه خود ارضایی یا ارتباط‌های غیر اخلاقی برای آنها فراهم می‌شود.

منبع: فارس

[ برچسب:, ] [ 14:12 ] [ حجت الاسلام جواد نصر الله پور ]
در فیلم های هالیوود القا می شود؛
یک آمریکایی منجی انسان ها در آخرالزمان
صبح قزوین : استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم: در آخرالزمان تکنولوژیک مخلوق دست بشر، قصد نابودی انسان ها را دارد اما یک آمریکایی عاقل و شجاع به عنوان منجی جهان را نجات می دهد.

به گزارش صبح قزوین، سی و هفتمین همایش مهدویت گروه خادمان مهدی(عج) با موضوع سینما و آخر الزمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام جواد نصرالله پور استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم به عنوان سخنران این همایش در ابتدای صحبت های خود اذعان داشت: در همین ابتدای بحث باید درباره ۲ موضوع سینما و آخرالزمان تعاریف کوتاهی را ارائه دهیم.

وی افزود: اثرگذارترین اسلحه در دنیای امروز سینما است، مراحل انتقال معلومات به مخاطب ابتدا از طریق گفتار سپس نوشتار و در نهایت هنر است و سینما مهم ترین شیوه انتقال اطلاعات است.

نصرالله پور در ادامه گفت: ملی ترین سینما که در جهت اهداف سیاسی، داخلی و خارجی آمریکا حرکت می کند، هالیوود است، به گونه ای که شما در هیچ فیلمی نمی بینید که پرچم آمریکا و صلیب وجود نداشته باشد حتی در فیلم های مستهجن.

این استاد مهدویت با بیان این که سینمای ایران از قبل تا بعد از انقلاب تفاوتی نکرده است، ابراز داشت: به جز چند مورد اندک، بقیه ی فیلم های سینمای ایران همان اصل مثلث عشقی را دنبال می کنند و در دنیای غربی تنها فیلم هایی از ایران لایق دریافت جایزه می شوند که فضای داخلی ایران را سیاه نشان می دهند.

آخرالزمان یک باور مشترک بشری و فطری

نصرالله پور پس از تعریف مفهوم سینما درباره آخرالزمان عنوان کرد: یک باور مشترک بشری در خصوص فرجام کار عالم ماده است و در اصل چکیده و هدف آفرینش عالم در آخرالزمان متجلی می شود.

وی اضافه کرد: طبق باور تمام ادیان آخرالزمان دارای سه مرحله است، اول مرحله ی آزمون های سخت یا بلایای آخرالزمان یا دوران عسرت، مرحله دوم آشکار شدن منجی و جدال پایانی میان حق و باطل و مرحله ی سوم دوران جدید یا عصر طلایی یا حکومت جهانی مهدوی است.

نصرالله پور ادامه داد: در کنار این سه الگو، یک نقش به نام ضد مسیح یا دجال وجود دارد که همواره در مقابل منجی است و کلیه ی نیروهای اهریمنی پشتوانه او هستند.

این نویسنده و پژوهشگر اذعان داشت: مهم ترین حامی مالی و محتوایی سینمای هالیوود مسیحیان بنیاد گرا یا مسیحیان صهیونیست هستند که حمایت همه جانیه ی سیاسی، فکری و مالی از یهودیان می کنند.

این استاد مهدویت در خصوص مسیحیان بنیاد گرا توضیح داد: مسیحیان بنیاد گرا بر اساس تفاسیر خود از انجیل، معتدند که باید یهودیان تمام دنیا را در سرزمین نیل تا فرات جمع کنند سپس مسجدالاقصی و مسجدصخره به دست یهودیان خراب شود و به جای آن معبد سلیمان را بنا نهند، این مسیحیان منتظرند تا مسیح پس از جنگ آرماگدون با یک سفینه به زمین بیاید و آن ها را به آسمان ببرد و پس از نابودی زمین آن ها مجددا به زمین برای احیا و بازسازی و حکومت جهانی بازگردند.

 منجی آمریکایی و پنج سبک از آخرالزمان

نصرالله پور با اشاره به این که باران تبلیغاتی موجب شده تا مردم اروپا و آمریکا این عقاید را بپذیرند، یادآور شد: از نگاه هالیوود پنج مدل آخرالزمان ممکن است به وجود آید، تکنولوژیک، طبیعی، علمی و تخیلی، اسطوره ای، دینی و مذهبی.

وی در ادامه گفت: در آخرالزمان تکنولوژیک مخلوق دست بشر بر علیه بشریت انقلاب می کند و قصد نابودی انسان ها را دارد اما یک انسان عاقل و شجاع به عنوان منجی که از قضا یک آمریکایی است، از راه می رسد و جهان را نجات می دهد، مانند فیلم های چندگانه ماتریکس.

نصرالله پور درباره آخرالزمان طبیعی گفت: در این سبک، طبیعت زیبا و صبور به صورت ناگهانی علیه انسان می شود و بلایای طبیعی یا موجودات زنده خطری برای بشریت می شوند و باز هم یک آمریکایی این مشکلات را حل خواهد کرد، فیلم هایی همانند گودزیلا.

 وی اظهار داشت: آخرالزمان علمی و تخیلی تلفیقی از خیال و واقعیت است و در این فیلم ها منجی آمریکایی دارای قدرتی علمی و ماورائی است، فیلم هایی از قبیل بیگانه و روز استقلال جزو این دسته هستند.

وی اضافه کرد: در آخرالزمان اسطوره ای شخصی از آن سوی مرزهای واقعیت و اسطوره ها وارد دنیای مادی می شود و منجی برای مبازره به دنیای اسطوره های می رود، مانند فیلم های مومیایی.

این نویسنده و پژوهشگر معارف اسلامی گفت: در آخرالزمان دینی و مذهبی یک نیروی اهریمنی که غالبا خود شیطان است افکار و عقاید بشریت را تهدید می کند و یک شخص آمریکایی یا اروپایی که دارای شجاعت، ایمان و ایثار است با نیروی اهریمنی به مبارزه می پردازد، فیلمی چون طالع نحس یا جن گیر.

نصرالله پور درباره انگیزه ی گردانندگان هالیوود از ساخت چنین فیلم هایی ابراز کرد: اتاق فکر هالیوود با کشف سوژه های آخرالزمانی به دنبال چهار هدف اصلی هستند، اول سوء استفاده از فطرت و کنجکاوی بشر برای کسی ثروت، دوم تبلیغ نگاه آخرالزمانی یهودی علیه اسلام و تشیع، سوم ترسیم مغرضانه پیروان شیطان و معرفی ایران و کشورهای اسلامی به عنوان محور شرارت، چهارم سعی در گرفتن بیعت خوف.

وی درباره بیعت خوف توضیح داد: آن ها با القا و تبلیغات یک فضای خوف انگیز ایجاد می کنند، سپس خود را منجیان عالم نشان می دهد و پس از آن به عنوان منجی این حق را خواهند داشت که به هر اقدامی دست بزنند تا دنیا را نجات دهند، مثلا بخشی از مردم را بکشند تا بقیه را نجات دهند و به همین وسیله ی جنگ و کشتارهای خود را توجیه می کنند.


 

 

 

[ برچسب:سینما و اخرالزمان, ] [ 14:7 ] [ حجت الاسلام جواد نصر الله پور ]

اهداف داعش بخشی از فرایند دشمنی های جهان غرب و استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل و بخشی از پازل دشمن برای ضربه زدن به جهان اسلام و اهداف عالی اسلام است .

 

جواد نصرالله پور در گفتگوی اختصاصی با ناب نیوز اظهار داشت : برای بررسی وضع داعش نیاز به دشمن شناسی داریم .امام خامنه ای روز 14 خردادد در حرم حضرت امام (ره) فرمود دشمنان ما اصلی و فرعی هستند . داعش دشمن فرعی اسلام وشیعه است .حجت الاسلام نصر الله پور

حجت الاسلام نصرالله پورافزود : داعش  گروهی است که بر مبنای اندیشه وهابیت تکفیری شکل گرفته است.  وهابیت  از حدود 60 سال پیش با حمایت انگلیس و دیگر استعمارگران در کشورهای عربستان و پاکستان شکل گرفته بود .

وی ادامه داد : شخصی به نام شیخ محمد بن عبد الوهاب اندیشه های ابن تمیه رازنده کرد و این اندیشه را در کشورهای اسلامی پاکستان و امارات گسنرش داد .خاستگاه این گروه کشور عربستان واندیشه وهابیت است  .

این کارشناس مذهبی بیان داشت : رهبری در خصوص بحث دشمن شناسی فرمود :  دشمنان ما  سنی نیستند . سنی ها کسانی هستند که اهل بیت را دوست دارند و محبت اهل بیت جزء اعتقاداتشان است و هدف دشمن ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است و هر گروهی که تفرقه بین شیعه و سنی ایجاد کند وسنی را به عنوان دشمن ما معرفی کند خائن و دشمن اسلام است .

وی اضافه کرد : رهبر معظم انقلاب فرمود: حتی وهابیت ، تکفیری ها وسلفی ها دشمنان اصلی ما نیستند اینها بازیچه هستند و کسانی  اینها را به بازی گرفتند  و چه بسا دشمن اینها را ایجاد کرده که ما را از دشمن اصلی یعنی آمریکا و صهیونیسم بین المل غافل کند .

حجت الاسلام نصرالله پورتصریح کرد : دشمن ، داعش را در دل کشورهای اسلامی و امت اسلامی ایجاد کرده تا تیپ اسلامی را به نام جنگ شیعه و سنی در گیر جنگ داخلی کند درحالیکه ما باید به این قضیه ایمان داشته باشیم که داعش سنی نیست و دشمن اصلی ما نیست داعش بخشی از برنامه طولانی مدت دشمن در مقابل اسلام است .پشت صحنه و  گرداننده داعش و کسانی که برای جریان داعش برنامه ریزی می کنند  قطعا کشور آمریکا است و داعش از داخل رژیم صهیونیستی هدایت می شود .

و ی تاکید کرد :  هر زمانی که داعش شکست می خورد و روحیه جنگ را در سوریه و عراق از دست می دهد آمریکا به آنها روحیه داده و حمایتشان می کند .

نصرالله پور داعش را دشمن اسلام دانست و عنوان داشت : اهداف  داعش  بخشی از فرایند دشمنی های جهان غرب و استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل  و  بخشی از پازل دشمن برای ضربه زدن به جهان اسلام و اهداف عالی اسلام است .

وی اضافه کرد : یکی از اهداف داعش تفرقه بین شیعه و سنی است در واقع داعش را به عنوان یک جریان سنی مطرح می کنند تا دغدغه بین شیعه و سنی ایجاد کنند و در واقع ما را تضعیف کنند و امت اسلام را به جان هم بیندازند .

این کارشناس ارشد مهدویت و امامت داعش راعامل عدم ترقی فرهنگ اسلامی دانست و خاطرنشان کرد : هدف دیگر ارائه دادن یک الگوی خشن و وحشی از اسلام است تا  اسلام را مطرح کنند و آن موج عظیمی از تمایل جوانهای دنیا و جوانهای غربی به سمت اسلام را اینطور کنترل کنند .لذا جنایتهای داعش را در بوق و کرنا می کنند تا اسلام را وحشیانه ارائه دهند و جلوی پیشرفت و رشد اسلام مبتنی بر فرهنگ اهل بیت را بگیرند .

نصرالله پوربه آسیب های به وجود آمده در کشور عراق را عامل پیدایش داعش دانست و تصریح کرد : دولت عراق اشتباهاتی داشت که آن اشتباهات منجر به وضعیت کنونی و تصرف راحت سه استان مهم عراق شد.

وی ادامه داد : دولت عراق به دلیل حمایت های آمریکا نتوانست ارتش عراق را که فرماندهان وبدنه اش بعثی ها بودند منحلو یا پالایش کند و به همان ارتس اعتماد کرد و از نیروهای انقلابی و شیعه و سنی و متدین برای تشکیل ارتشی جدید استفاده نکرد و از این ناحیه ضربه خورد

نصرالله پور در ادامه آینده را روشن دانست و تصریح کرد :  خوشبختانه الان ارتش جدید عراق با محوریت نیروهای انقلابی شیعه و سنی زیر نظر مرجعیت عالی عراق آیت الله العظمی سیستانی و نوری مالکی شکل گرفته است و ملت عراق نیز انسجام خود را آرام آرام پیدا می کنند و شک نداریم که مشکل عراق هم حل خواهد شد و داعش از عراق هم با روی سیاه اخراج خواهد شد .

 

پایگاه خبری ناب نیوز

[ برچسب:داعش, ] [ 13:46 ] [ حجت الاسلام جواد نصر الله پور ]
.: Weblog Themes By DL-CENTER :.
درباره سایت

حجت الاسلام جواد نصرالله پور کارشناس مهدویت از مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم یابن الحسن ... امان از لحظه غفلت که شاهدم هستی
امکانات وب
شمارنده هوشمند
نظر سنجی این المنصور
تبلیغات فضای مجازی
?