این المنصور
آخرين مطالب
جشن بزرگ میلاد موعود در امامزاده سید محمد شهرستان بردسیر برگزار  شد.
مراسم جشن و احیاء نیمه شعبان با حضور عاشقان و محبان ائمه اطهار(ع) در آستان امامزاده سید محمد (ع) شهرستان بردسیر برگزار شد.
 
   

    به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان،حجت السلام محمد زواری گفت: همزمان با فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود (عج) مراسم جشن و احیاء نیمه شعبان با حضور عاشقان و محبان ائمه اطهار(ع) در آستان امامزاده سید محمد (ع) شهرستان بردسیر برگزار شد.

   وی افزود : مراسم جشن شب میلاد امام عصر(عج) بعد از نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) با سخنرانی خطیب توانمند استاد حوزه و دانشگاه در استان قم و کارشناس مهدویت حضرت حجة الاسلام " جواد نصرالله پور "همراه با برنامه های مولودی خوانی  برگزاری مسابقه و اهدای جوایز برگزار شد.

 

    زواری ، همچنین از برگزاری احیاء و مراسم شب زنده داری شب نیمه شعبان  که هر ساله در محل امامزاده برگزار شد خبر داد و افزود : این مراسم با همکاری بنیاد مهدویت با اجرای ویژه برنامه های متنوع قرآنی ، قرائت دعای کمیل وسخنرانی و... برگزار  شد

[ برچسب:, ] [ 21:43 ] [ حجت الاسلام جواد نصر الله پور ]
یادواره شهدای بخش اَرَد برگزار شد

یادواره شهدای بخش اَرَد برگزار شد

 

فرمانده حوزه مقاومت امام خامنه ای ، اعضای شورای اسلامی و جمعی از بسیجیان فداغ در مراسم یادواره‌ی شهدای بخش ارد شرکت کردند.
به گزارش صحبت  مراسم یادواره‌ی شهدای بخش ارد با حضور فرماندار گراش ، مسئولین شهرستان و مردم در حسینیه خامس بخش ارد برگزار شد.
 
مراسم گرامیداشت یاد خاطره شهدا و تکریم از خانواده‌های معظم شهدا بخش ارد با حضور فرماندار گراش، معاون فرماندار، امام جمعه و بخشدار ارد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش، مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان ، فرمانده حوزه مقاومت امام خامنه ای ، اعضای شورای اسلامی و رییس شورای بخش مرکزی ، جمعی از بسیجیان فداغی و اقشار مختلف مردم در حسینیه خامس بخش ارد برگزار شد.
 
فرماندار گراش در حاشیه برگزاری گرامیداشت یادواره شهدا بخش ارد ضمن زنده نگه داشتن یادو خاطر ۱۲۵ شهید شهرستان گفت:«تکریم خانواده شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و برگزاری یادواره شهدا با هدف تبیین فرهنگ شهادت و ولایت پذیری در جامعه ضروری است.» اصغر فرودی با تاکید بر اینکه ایثار و از خود گذشتگی شهدا در جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی برای نسل جوان سراسر درس و امیدواری است، اظهار داشت:«برگزاری یادواره شهدا انتقال و بیان ارزش‌های انقلاب اسلامی است و ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی در جامعه کشور را در برابر دشمنان اسلام بیمه می‌کند.»
 
وی با اشاره به اقدام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مبنی بر سرکشی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران افزود:«مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و همه مسئولین نظام اتمام ویژه‌ای برای رسیدگی به مسائل و مشکلات خانواده‌های معظم شهدا را دارند.»
 
نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان گراش با بیان این که شهدا سند افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد:«خون شهدا به نظام جمهوری اسلامی هویت داد و امروز تمام دستاورد‌های جوانان این مرزبوم به برکت خون شهدا به رخ جهان کشیده می‌شود و روز به روز با تلاش مسئولین نظام و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری به سمت پیشرفت و توسعه حرکت می‌کنیم.» وی ضمن تشکر از برگزاری یادواره شهدای بخش ارد گفت:«حضور در محفل شهدا باعث افزایش روحیه خدمت بین مسئولین می‌شود و همه وظیفه داریم در راستای تکریم خانواده‌های شهدا گام برداریم.»
 
حجت الاسلام سید رضا شاه چراغی امام جمعه ارد در این مراسم با بیان اینکه شهدا از جایگاه والایی برخوردار هستند، اظهار داشت:«شهادت یک حادثه و رخداد منفی نیست، شهادت یک هدف آگاهانه و با بصیرت است و شهیدان در این مسیر از جان و هستی خود گذشتند تا امروز شاهد آسایش و امنیت در کشور باشیم.» وی با بیان اینکه عزت امروز ایران اسلامی دشمن را مایوس و خوار کرده است، تصریح کرد:«شهدا برای دفاع از ارزش‌های اسلامی ، خاک و ناموس کشور جان خود را فدا کردند و امروز به برکت خون شهدا و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری می‌توانیم عزت و صلابت خود را به رخ دشمنان بکشیم.»
 
در این مراسم حجت الاسلام جواد نصرالله‌پور کارشناس مهدویت از مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت:«شهدا چراغ راه هدایت هستند و باید به عنوان الگو در جامعه معرفی شوند.» وی با بیان این که دشمنان اسلام می‌خواهند نوجوانان و جوانان ما ذلت را بپذیرند افزود:«دشمن شبانه روزی در حال توطئه و برنامه‌ریزی علیه ملت ایران است اما دریغ از اینکه ملت ایران در مکتب عاشورا و زیر پرچم پر افتخار ولایت پرورش یافته‌اند و نمی‌گذارند دشمن به هر قیمتی که شده است اقتدار و صلابت کشور ایران را زیر سوال ببرد.» نصرالله‌پور با اشاره به این که پیام شهدا مقاومت با دشمنان است، خاطر نشان ساخت:«امروز دشمنان اسلام، نظام جمهوری اسلامی را به رژیم منفور طاغوتی مورد مقایسه و شبهه افکنی قرار می‌دهند این در صورتی است که در رژیم ستم شاهی اراده برای غارت گری، فساد اخلاقی و وابستگی به شرق و غرب وجود داشت.»
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش گفت:«امروز در اوج اقتدار و عزت و در کمال امنیت زندگی می‌کنیم و این‌ها همه به برکت رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام و خون پاک و مطهر شهداست.» صالحی بخشدار ارد گفت:«زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا وظیفه همه است و در این راستا تلاش می‌کنیم تا با برگزاری یادواره و محافل شهدا یادو خاطره آن‌ها گرامی بداریم و ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت‌طلبی در واقع کشور را در برابر هجوم دشمنان بیمه می‌کند.» این مراسم از طرف ستاد یادواره شهدای بخش ارد برگزار شد و رضا نبوی ذاکر اهل بیت به مداحی پرداخت.
[ برچسب:, ] [ 21:28 ] [ حجت الاسلام جواد نصر الله پور ]

ستاد حوزه و دانشگاه:

 

 باید مراقب فتنه هسته‌ای باشیم/ عده‌ای دوست دارند برخلاف خطوط قرمز نظام توافقی صورت گیرد

 
 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امیدواریم فتنه‌ای در پیش نباشد؛ عده‌ای دوست دارند که مسئولان ما توافق نامه‌ای را که بر خلاف امنیت ملی و دستورات و خطوط قرمز مقام معظم رهبری در بحث بازرسی‌های غیر قانونی از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای است، امضا کنند.

 

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از کرمان، حجت الاسلام جواد نصرالله پور که در نشست تبیین اندیشه های سیاسی امام خمینی (ره) در کلام امام خامنه ای که در مجتمع رسانه ای کویر به همت سرپرستی خبرگزاری دانشجو در کرمان برگزار شد، سخن می گفت، با اشاره به وضعیت سیاسی کشور گفت: عده ای هستند که این روزها آرزوی جانشینی رهبر را با خود به گور خواهند برد که جانشین امام شوند. این افراد مسئله شورای رهبری را بارها مطرح کرده اند تا بتواند خودشان رهبر شوند.

 

وی افزود: این افراد به فکر هستند که اگر فرد مورد نظرشان جانشین نشود، فرد دیگری را که از نظر تفکرات به نفر اول بسیار شبیه است را به رهبری برساند و به شیوه موروثی رهبری جامعه را اداره کنند.

 

نصرالله پور با اشاره به اینکه این افراد اخیرا اعلام کرده اند که محور وحدت جامعه بیت خاصی است، بیان کرد: این حرف نه با عقل جوراست نه با دین؛ محور وحدت جامعه تنها ولایت فقیه است؛  قطعا این افراد قصد فتنه دارند و سربازان جنگ نرم باید حواسشان به اینگونه سخنان باشد.

 

وی با اشاره به سخنان امام خامنه ای در ابتدای سال در حرم مطهر رضوی که فرمودند «من نگرانم در انتخابات بعدی هم دشمن مردم را به خیابان ها بکشاند و بحث نافرمانی مدنی مطرح شود»، تصریح کرد: آنچه که در پشت پرده اتفاق می افتد، این است که مسئولان در حرف هایشان دائما می گویند که از مقام معظم رهبری تبعیت می کنیم اما در عمل ممکن است با دشمن همسو شوند.

 

برخی در داخل شمشیرها را از رو بسته اند

 

این استاد دانشگاه و حوزه با تاکید بر اینکه عده ای در داخل اخیرا شمشیر را از رو بسته اند، گفت: برخی در داخل شمشیرها را از رو بسته اند و مرتب بر خلاف نظام و امام و رهبری انقلاب سخنرانی میکند.

 

حجت الاسلام نصرالله پور در رابطه با مسائل هسته ای و بیانیه لوزان نیز گفت: تحلیل مسائل هسته ای ما به عنوان فرزندان امام، احساس خطر کردن است.

 

 

وی افزود: امیدواریم فتنه ای در پیش نباشد عده ای دوست دارند که مسئولان ما توافق نامه ای را که بر خلاف امنیت ملی و دستورات و خطوط قرمز مقام معظم رهبری است؛ در بحث  بازرسی های غیر قانونی از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای که به تعبیر امام یک بازجویی است، امضا کنند.

 

این استاد دانشگاه و حوزه با تاکید بر اینکه باید مراقب فتنه ی هسته ای باشیم، گفت: توافق نامه باید جوری باشد که جلوی پیشرفت های علمی ایران را نگیرد؛ چون پیشرفت های علمی و سایت نطنز و فردو و اصل غنی سازی خط قرمز های نظام و امام خامنه ای است.

 

وی افزود: در رابطه با تحریم ها شنیده می شود که امریکایی گفته اند تحریم ها در بخش هسته ای لغو می شود و در بخش هسته ای هم فقط تحریم‌های مالی و نظامی لغو می شود درصورتی که مقام معظم رهبری تاکید بر لغو همه تحریم ها دارند؛ الان نزدیک به دو سال است که دیگر خبری از پیشرفت های علمی وفناوری نشنیده ایم و همه توجهات به مذاکرات جلب شده است.

 

باید مراقب واریز یکباره پول به حساب های مردم در نزدیکی انتخابات بود

 

نصرالله پور در بیان فتنه ی هسته ای نیز گفت: بودجه نفتی امسال براساس هر بشکه چهل دلار تعیین شده اما الان چندین ماه است که ما نفت را بشکه ای شصت دلار می فروشیم که بیست دلار اضافه است، امیدواریم این تاخیراتی هم که در توافقات به وجود آمده باعث آن نشود که در روزهای نزدیک به انتخابات مجلس توافقی غیر قابل قبول امضا شود ؛ و مقداری هم از پول های بلوکه شده و دیگر پول های ذخیره شده در کشور یکباره  به حساب های مردم واریز شود.

 

وی افزود: باید ما به مردم آگاهی بدهیم ومراقب باشیم این اتفاق ها نیوفتد.

 

حجت الاسلام نصرالله پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره ویژگی های اخلاقی امام زمان (عج) در زندگی امام خمینی (ره) گفت: امام صادق فرموند در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) با اینکه وضعیت اقتصادی خوب است با این حال ایشان لباس خشن می پوشد و غذای خشک می خورد و زندگی تجملاتی نخواهد داشت و زاهدانه زندگی می کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام خمینی (ره) هم یک شخصیت ساده زیست و به دور از تجملات بودند  مردم دیده اند که امام در یک حسینیه ساده بنام جماران زندگی می کردند و حاضر نشدند مثل حاکمان عصر خود در کاخ ها و با تجمل زندگی کنند.

 

امام خامنه ای در مراسم سخنرانی ارتحال امام در حرم امام روی فرش های مجلل سخنرانی نکردند

 

وی افزود: امروزه مقام معظم رهبری نیز همان سیره ساده زیستی را دارند؛ امام خامنه ای در مراسم سخنرانی ارتحال امام در حرم امام روی فرش های مجلل سخنرانی نکردند و و در حرفهایشان اشاره کرد که مسئولین از تجمل گرایی که با سیره امام تضاد دارد، پرهیز کنند.

 

نصرالله پور در بیان دومین ویژگی حضرت امام خمینی در بیان مهدوی نیز گفت: سخت کوشی و مبارز بودن از اخلاق حضرت مهدی است.

 

وی ادامه داد: امام رضا (ع) در حدیثی می فرمایند : مهدی شتابنده به سوی نیکی هاست. حضرت امام خمینی هم درتمام طول عمردر حال مجاهدت علمی و مبارزه و تلاش برای حل مشکلات است.

 

مدرس مرکز تخصصی مهدویت قم بیان داشت : امام خمینی (ره) هم فقیه بی نظیری بودند , بعد از معصومین ما شخصیتی به جامعیت امام نداشتیم ؛ امام یک مبارز خستگی ناپذیر در برابر رژیم پهلوی و استکبار جهانی است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: سومین محور اخلاق مهدوی امام خمینی (ره) طبق فرمایش امام رضا (ع) که فرمودند «حضرت مهدی خشوع و تواضع در برابر خدا دارد هیچکس مثل حضرت مهدی تواضع نسبت به مردم ندارد.» خشوع امام خمینی در برابر مردم بود.

 

وی افزود: امام خمینی بارها گفته بودند به من بگویید خدمتگزار، این واژه بهتر از رهبر گفتن است.

 

جواد نصرالله پور تصریح کرد :حضرت امام خامنه ای نیز در واکنش به دعای مهمانداران شرکت های هواپیمایی که در متن های خیرمقدم آرزوی سلامتی برای رهبر می کردند هشدار دادند که اینکار انجام نشود.

 

وی چهارمین عنوان از اخلاق مهدوی را سختگیری نسبت به کارگزاران و حاکمان زمان خود و مهربان و دلسوز بودن با مردم و فقرا عنوان کرد و تصریح کرد: در اخلاق امام خمینی هم مشخص است که با کارگزاران خودبه سختی برخورد می کردند؛ یک زمانی خبری آوردند که یکی از نزدیکان امام در مشهد علیه نظام و تفکرات امام و شهید رجایی سخنرانی کردند امام فورا دستور دادند که سریعا او را دستگیر کنید و بیاورید.

 

این استاد حوزه دیگر ویژگی حضرت مهدی(عج) که در اخلاق امام خمینی نیز وجود داشت را صبوری بیان کرد و گفت: امام صادق(ع) می فرمایند: ویژگی حضرت مهدی این است که مهدی کمالات موسی کلیم الله را دارد و شکوه و جلال حضرت عیسی را دارد و صبر ایوب را دارد.

 

وی افزود: حضرت امام هم این وقار و هیبت مهدوی را داشتند مصداق هیبت امام باتوجه به تاریخ همان جمله ای است که امام شجاعانه خطاب به استکبار گفت که "آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند"؛ زیرا تا آن زمان کسی جرات این کار را نداشت؛ مصداق صبر امام هم هنگامی است که شهادت حاج آقا مصطفی رخ داد که وقتی خبر شهادت ایشان را به امام دادند امام ففط یک جمله فرمودند که هدیه خداوند بوده با صلاح خود آن پس گرفت.

 

نصرالله پور در بیان دیگر ویژگی اخلاق مهدوی امام با اشاره به روایات حضرت محمد(ص) که فرموده اند «فرزندم مهدی از برای خود سنگی روی سنگ نخواهد گذاشت»، بیان داشت: این سخن  بدان معنی است که آن حضرت به فکر آسایش خود نیست و همواره در پی کمک و یاری مستضعفین است.

 

وی گفت: حضرت امام هم در عین قدرت ساده زیست بودند ایشان با اینکه رهبر یک کشور و رهبر شیعیان جهان بودند؛ برای خود زندگی مجللی فراهم نکرد بودند و همیشه در فکر رفع مشکل مستضعفان بود

[ برچسب:, ] [ 21:22 ] [ حجت الاسلام جواد نصر الله پور ]
.: Weblog Themes By DL-CENTER :.
درباره سایت

حجت الاسلام جواد نصرالله پور کارشناس مهدویت از مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم یابن الحسن ... امان از لحظه غفلت که شاهدم هستی
امکانات وب
شمارنده هوشمند
نظر سنجی این المنصور
تبلیغات فضای مجازی
?