این المنصور

این المنصور
آخرين مطالب
1_tem5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش"رودبارما"؛به نقل از ناب نیوز؛ یک استاد حوزه و دانشگاه گفت : نماز شب یکی از عبادات خالص اولیای خدا و درس خودسازی و خلوت کردن انسان با خالق خود است . حجت الاسلام نصرالله پوربه تشریح آثار و برکات نماز شب در زندگی دنیوی و اخروی پرداخت و اظهار داشت :” صلوه الیل کفاره لما اجترح بالنهار ” نماز شب کفاره گناهان روزانسان است و او را از انجام گناه باز می دارد . وی افزود : در روایات آمده که خواندن نماز شب و سحر خیزی باعث خشنودی خدا و سنت انبیاء است و سبب دوستی ملائکه الله با انسان می شود . نصرالله پور ادامه داد : کسانی که نماز شب می خوانند و ...

به گزارش”رودبارما”؛به نقل از ناب نیوز؛ یک استاد حوزه و دانشگاه گفت : نماز شب یکی از عبادات خالص اولیای خدا و درس خودسازی و خلوت کردن انسان با خالق خود است .

حجت الاسلام نصرالله پوربه تشریح آثار و برکات نماز شب در زندگی دنیوی و اخروی پرداخت و اظهار داشت :” صلوه الیل کفاره لما اجترح بالنهار ” نماز شب کفاره گناهان روزانسان است و او را از انجام گناه باز می دارد .

وی افزود : در روایات آمده که خواندن نماز شب و سحر خیزی باعث خشنودی خدا و سنت انبیاء است و سبب دوستی ملائکه الله با انسان می شود .

نصرالله پور ادامه داد : کسانی که نماز شب می خوانند و خانه ای که در آن نماز شب خوانده می شود برای آسمان نشینان مثل ستاره می درخشند ،همانگونه که از روی زمین ستاره ها نورانی دیده می شوند برای اهل آ؛سمان نماز شب خوانها مثل ستارگان آسمان نورانی هستند و می درخشند .

وی تصریح کرد : نماز شب چراغ روشنی بخش تاریکی قبر و بر طرف کننده وحشت قبر خواهد بود .

حجت الاسلام نصرالله پور بیان داشت : نماز شب انسان را خوشرو و خوش اخلاق کرده موجب افزایش رزق و روزی می شود ، اگر کسی رزق و روزی اش کم است نماز شب بخواند ،سحر خیزی و نماز خواندن در دل شب رزق و روزی را زیاد می کند .

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد : کسیکه نماز شب می خواند پیش مردم محبوب می شود و خداوند رابطه بین او و مردم را اصلاح می کند همانگونه که در روایات داریم :” مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ “هر کس آنچه را میان او و خداست اصلاح نماید، خداوند آنچه را بین او و مردم است اصلاح کند.

وی به پند علمای بزرگ اشاره کرد و افزود : علامه قاضی طباطبایی در همان روزهای اولی که علامه محمد حسن طباطبایی صاحب تفسیر المیزان برای خواندن درس طلبگی به نجف رفته بودند ایشان را می بیند دست روی شانه وی می گذارد و می گوید : اگر دنیا را می خواهی نماز شب بخوان و اگر آخرت را می خواهی باز هم نماز شب بخوان .

جواد نصرالله پور تاکید کرد : راه رسیدن به خواسته های دنیوی و اخروی ” مادی و معنوی ” نماز شب است .

در پایان وی عوامل عدم توفیق در نماز شب خواندن را به صورت زیر عنوان کرد :

گناه: مردی به امیر المومنین گفت : من از خواندن نماز شب محرومم فرمود : تو شخصی هستی که گناهان تو را مهار کرده اند .

ضعف اراده : نماز شب اراده می خواهد ضعف اراده از مهمترین عوامل محروم ماندن از نماز شب است .

پرخوری در شب : پرخوری در شب علتی برای خواب طولانی و سنگین در شب است .

زود خوابیدن و خوردن شام سر شب : هر چه زمان خوردن شام به اول شب نزدیک تر باشد و با وقت خواب فاصله داشته باشد بهتر است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ برچسب:, ] [ 14:17 ] [ حجت الاسلام جواد نصر الله پور ]
.: Weblog Themes By DL-CENTER :.
درباره سایت

حجت الاسلام جواد نصرالله پور کارشناس مهدویت از مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم یابن الحسن ... امان از لحظه غفلت که شاهدم هستی
امکانات وب
شمارنده هوشمند
نظر سنجی این المنصور
تبلیغات فضای مجازی
?